WELKOM BIJ DE FAMILIEVERENIGING VAN MEIRHAEGHE

Onze familievereniging is opgericht om de dragers van de familienaam - en aanverwanten - alle beschikbare informatie te bieden over hun voorouders, afstamming en familiegeschiedenis.

Meirhaeghe… Van Meerhaege… Van Merhaghe… Vanmeirhaeghe Naamgenoten denken vaak dat ze tot een andere stam behoren en geen familie van elkaar zijn, omdat hun naam op een andere wijze wordt geschreven. Genealogisch onderzoek heeft echter uitgewezen dat alle Meirhaeghes, met of zonder Van en hoe hun naam in al zijn varianten ook moge gespeld worden, tot één en dezelfde Wortegemse struik behoren, waarvan de wortels terugreiken tot omstreeks het jaar 1200. Via deze site is onze genealogie volledig beschikbaar. Iedereen kan hier ook zijn persoonlijke stamboom terugvinden en, met of zonder enige hulp, zijn/haar tak op de stamboom enten.

De familievereniging kijkt ook naar de toekomst. Wij nemen initiatieven om de familiebanden te versterken, de naamdragers en leden samen te brengen en de uitstraling van het geslacht Van Meirhaeghe te bevorderen. Wilt u in touch blijven met de familie en de familievereniging of de vereniging steunen, dan verwelkomen wij u erg graag als lid of steunend lid. U kan ook op de hoogte blijven via de facebookpagina van de vereniging.

Herman Meirhaeghe, erevoorzitter