CHAMPAGNE MEIRHAEGHE

Eén van onze naar Frankrijk uitgeweken familieleden, Marie-Thérèse Meirhaeghe, is gehuwd is met François Leroy. François is - kan het beter - een champagneboer uit Montgueux, nabij de stad Troyes. Sinds kort heeft de jongste van de familie, Gabrielle, de teugels van dit champagnehuis in handen.

Dit sympathieke gezin produceert een prachtige champagne met de welluidende naam Champagne Leroy-Meirhaeghe. De champagneflessen dragen niet alleen onze naam, maar zijn bovendien getooid met de kenmerken van ons familiewapen: de meermin en de dolfijnen.

Familieleden die op bezoek willen gaan en zelf een voorraad Champagne Meirhaeghe willen inslaan zijn van harte welkom bij Marie-Thérèse, François en Gabrielle - wij werden er alleszins erg hartelijk ontvangen en konden er zelfs een fles geestrijk vocht bemachtigen waarin het familiewapen was gegraveerd... Praktische info vindt u op hun website zelf: Champagne Leroy-Meirhaeghe.

Magnum en Jéroboam zijn ook mogelijk, eventueel zelfs met gegraveerd wapenschild.